ביטוח תאונות אישיות האם כדאי

רוב בני האדם מודעים לחשיבותו של ביטוח חיים, לצורך בביטוח בריאות ולכך שביטוח סיעודי הוא מרכיב חיוני למי שרוצה להבטיח את עתידו הכלכלי בכל מצב. לעומת זאת, כשמדברים על ביטוח תאונות אישיות השאלה האם כדאי נשאלת לעתים קרובות – התשובה היא שאם אתם רוצים להגן על עצמכם מפני הנזקים הכלכליים של פגיעות אפשריות מסוגים שונים, בהחלט מומלץ לבטח את עצמכם גם בפני סכנה זו.

מה כולל הכיסוי?

אז למה צריך ביטוח תאונות אישיות? ביטוח תאונות אישיות מכסה מגוון רחב של מצבים שהמכנה המשותף להם הוא פגיעה פיזית עקב אירוע חד פעמי ובלתי צפוי. במסגרת זאת נכללים אירועים כמו תאונת דרכים, נפילה בבית, נפילה ברחוב, פיגוע או מלחמה, פעילות ספורטיבית ועוד. כל פוליסה כוללת גם החרגות – כך למשל במקרים רבים פעילות ספורט אתגרי אינה מכוסה (אלא אם כן תבחרו להרחיב את הפוליסה הבסיסית) – וחשוב לשים לב היטב מהו הכיסוי המדויק שממנו אתם נהנים. באופן כללי מומלץ בחום לבחון את פוליסות הביטוח שלכם בעזרת סוכן מיומן, כדי לדעת עבור מה אתם משלמים פרמיה חודשית וכן לוודא שאין כפילויות מיותרות.

בהקשר של ביטוח תאונות אישיות, ייתכנו מקרים שבהם ישנה חפיפה בין ביטוח זה לבין ביטוחים אחרים כגון ביטוח סיעודי או ביטוח חיים. במקרים אלה, אם חלילה תיפגעו כך שניתן להפעיל שני ביטוחים, שניהם יופעלו ואתם (או יורשיכם) תקבלו את הפיצויים מכל הפוליסות. למרות שתיתכן חפיפה מסוימת, ביטוח תאונות אישיות כדאי – בעיקר מפני שישנם אירועים שלא כלולים בביטוחים מסוגים אחרים. ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח מומלץ ורצוי כי הוא מכסה אותנו כאשר אנחנו נפגעים פיזית.

באופן כללי ביטוח זה מורכב ממספר כיסויים אפשריים:

* מוות – כיסוי שמבטיח סכום כסף חד-פעמי, כפי שמפורט בפוליסה, למוטבים (שגם הם מפורטים כמובן בפוליסה), במקרים שבהם התאונה גרמה למוות.

* מצב סיעודי – כיסוי שמקנה סכום חד פעמי או סכום חודשי קבוע למשך פרק זמן שנקבע בפוליסה, במצבים שבהם המבוטח הופך לסיעודי בעקבות תאונה.

* נכות – כיסוי שגובה הפיצוי בו נקבע בהתאם לאחוזי הנכות לצמיתות שנפסקו בעקבות התאונה.

* אשפוז – כיסוי שמבטיח סכום כסף קבוע (שמפורט בפוליסה) עבור כל יום אשפוז (לרוב לאחר תקופת המתנה, למשל 48 שעות – כלומר התשלום יהיה החל מיום האשפוז השלישי).

כמו כן ניתן לבטח למקרים של שברים, כוויות ועוד.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן