ביטוח פנסיה לעצמאים

ביטוח פנסיוני, כלומר חיסכון שמטרתו להבטיח רמת חיים נאותה גם לאחר הפרישה מהעבודה, הינו חובה על-פי החוק, הן לשכירים והן לעצמאים. זהו גם מהלך מומלץ מבחינה כלכלית, ובפרט בעידן שבו בני האדם מאריכים ימים יותר ויותר, וכדאי לתכנן גם את שלבי החיים המאוחרים. ביטוח פנסיה לעצמאים הפך לחובה בשנת 2017, ומי שיכול לעזור לכם לחסוך את כספכם בתבונה ולנצל באופן אידיאלי את ההטבות השונות שמעניק החוק הוא סוכן ביטוח פנסיוני. יש לשים לב לדמי הפנסיה שלכם כבר בשלב מוקדם בחיים ולכן מומלץ להיעזר בסוכן.

סוכני ביטוח

כמה חובה להפריש לפנסיה לעצמאים?

על-פי החוק, גובה ההפרשה לפנסיה של עצמאים נקבע בהתאם לגובה ההכנסות. על הסכום של עד מחצית מהשכר הממוצע במשק, יש להעביר לקופת הגמל 4.45% מההכנסות. על הסכום שמעל מחצית השכר הממוצע במשק ועד לשכר הממוצע במשק עצמו (שנכון ל-2018 עומד על כ-10,000 ש"ח) גובה ההפרשה הוא 12.55%. כך לדוגמה על הכנסה חודשית של 8,000 ש"ח ההפרשה לפנסיה תהיה כ-600 ש"ח (4.45% מתוך 5,000 ש"ח הם 222 ש"ח, ו-12.55% מתוך ה-3,000 ש"ח הנוספים הם 377 ש"ח).

חשוב לציין כי החוק מגדיר את המינימום להפרשה לפנסיה – עצמאים שרוצים להבטיח לעצמכם הכנסה גבוהה יותר בגיל מבוגר יכולים להפריש סכומים גבוהים יותר.  גם אם אתה עצמאי, חסכון פנסיוני לעצמאים הוא דבר חובה.

מה עוד חשוב לקחת בחשבון?

ביטוח פנסיה לעצמאים עשוי לכלול גם כיסוי למקרי מוות ולמצבים של אובדן כושר עבודה. כיסויים אלה באים באופן טבעי על חשבון רכיב החיסכון, כך שהסכום שתקבלו בגיל הפנסיה יהיה נמוך יותר. כמו כן ישנם החזרי מס על הסכומים המופרשים לפנסיה, וגם אותם חשוב לקחת בחשבון.

בחירה מהותית נוספת היא של מוצר הפנסיוני עצמו – ביטוח מנהלים, קרן השתלמות או קרן פנסיה. מאחר שחברות רבות מתחרות על ליבם ועל כיסם של העצמאים, חשוב להשוות בין כל האפשרויות. ההשוואה מתבצעת על סמך נתונים כמו הישגי כל קרן לאורך זמן, דמי הניהול שהיא גובה ועוד. סוכני הביטוח המנוסים של גבהים יעזרו לכם לבחור נכון את התוכנית הטובה ביותר עבורכם ולשלב אותה בתיק הביטוחים באופן יעיל, כך שתקבלו מקסימום כיסוי לכל מצבי החיים האפשריים ובמינימום פרמיה.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן