כמה בערך עולה ביטוח משכנתא

ישנם פרמטרים רבים שמשפיעים על עלות ביטוח משכנתא, ולמעשה ישנם שני ביטוחים נפרדים שחובה לבצע כשמבקשים מהבנק הלוואה ארוכת טווח לטובת רכישת דירה (או כל נכס אחר). בנוסף ישנם הבדלים בלתי מבוטלים בין פוליסות של חברות ביטוח שונות, ועל כן אין דרך לענות על השאלה כמה בערך עולה ביטוח משכנתא – אבל אם תפנו לסוכן מנוסה הוא יוכל לעזור לכם להגיע לביטוח שישביע את רצונו של הבנק ומצד שני הפרמיה שאתם תשלמו תהיה מינימלית.

כאמור ישנם שני ביטוחי משכנתא – ביטוח חיים (של מבקש המשכנתא) וביטוח מבנה למשכנתא (של הנכס שעבורו מבוקשת ההלוואה). מטרת הביטוחים היא להבטיח לבנק שגם במקרי קיצון, כלומר מוות של רוכש הנכס או נזק חמור במיוחד למבנה, הוא יוכל לקבל בחזרה את ההלוואה. חשוב להדגיש שאמנם הביטוחים עצמם הם חובה, אבל הבחירה איפה לרכוש כל אחת מהפוליסות היא שלכם.

סוכן ביטוח בריאות

עלות ביטוח המבנה נקבעת בהתאם לגובה המשכנתא. באופן כללי כדאי לדעת שביטוח מבנה לא מכסה נזקים שעלולים להיגרם לתכולת הדירה (עקב הצפה, פריצה, שריפה, פגעי מזג אוויר, רעידת אדמה או נסיבות אחרות) – אם תרצו להבטיח ראש שקט לא רק לבנק אלא גם לעצמכם מומלץ לרכוש בנפרד ביטוח תכולה לדירה.

הפרמיה שתשלמו על ביטוח החיים למשכנתא נגזרת מגובה המשכנתא, תקופת המשכנתא, גילכם, מצבכם הבריאותי ועוד. במקרה של מוות חלילה, הבנק הוא המוטב הראשון בתור – חברת הביטוח תשלם לו את יתרת המשכנתא, ואת ההפרש בין סכום זה לבין סכום הביטוח היא תעביר לידי המוטבים האחרים ברשימה. במקרים מסוימים ניתן לשנות ביטוח חיים למשכנתא מספר שנים לאחר שנלקח ולהוזיל את עלותו. לשם כך כדאי להתייעץ עם סוכן ביטוח אובייקטיבי ובעל ניסיון בביטוחים מסוג זה – הסוכנים של גבהים כבר סייעו ללקוחות רבים ליהנות מביטוחי משכנתא במחיר מינימלי, וישמחו לעזור גם לכם.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן