כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית

אנשי מקצוע רבים בתחומים שונים זקוקים לביטוח שיגן עליהם מפני תביעות בגין נזק שגרמו בתום לב ובטעות ללקוחותיהם. בין השאר מומלץ לרכוש כיסוי שכזה לרופאים, עורכי דין, מאמני כושר, אדריכלים, חשמלאים, קבלנים ועוד מומחים שלמרות הידע והניסיון באופן טבעי אינם חסינים מביצוע שגיאות. השאלה כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית היא שאלה מתבקשת – כדי לדעת האם אכן מדובר במוצר שכדאי לרכוש, המחיר שלו הוא שיקול מרכזי. יחד עם זאת מומלץ לבחון היטב גם את התועלת שמספק ביטוח כזה וכן את העלות האפשרית של טעות במסגרת העבודה כשאין כיסוי ביטוחי מתאים. ביטוח אחריות מקצועית מכסה נזקים שנגרמים על ידי בעלי מקצוע וכדאי מאוד לבדוק את הנושא אם אתה אחד כזה.

סוכן ביטוח לעסקים

כיצד נקבעת הפרמיה בביטוח אחריות מקצועית?

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית כוללת פרמטרים רבים – שכל אחד מהם משפיע גם על גובה הפרמיה החודשית שתשלמו. ישנם הבדלים בין ביטוחים בענפים השונים, עוד פרמטר מרכזי הוא גבול סכום האחריות שמכסה הפוליסה, לעתים ישנה השתתפות עצמית של המבוטח או המבוטחת שמוזילה את עלות הביטוח וישנם עוד מרכיבים שחברות הביטוח לוקחות בחשבון כשהן מחליטות איזה מחיר לגבות מכל לקוח. בנוסף ישנם הבדלים בין פוליסה בודדה (למשל לעורך דין עצמאי) לבין רכישת ביטוח אחריות מקצועית למשרד גדול (למשל מכון כושר שעובדים בו 10 מאמנים ומאמנות).

מה נכלל בכיסוי של הביטוח?

המהות של ביטוחי אחריות מקצועית על סוגיהם השונים היא כיסוי של החבות כלפי צד ג' ובפרט לקוחות שעלולים להיפגע עקב טעות או רשלנות (בתום לב. כך למשל בתחום הרפואה נהוג להשתמש ב"מבחן הרופא הסביר"). הביטוח מכסה הן נזקים לגוף, הן נזקים לרכוש והן נזקים כלכליים. חשוב לזכור שאנחנו חיים בעידן שבו מרבית הצרכנים בכל התחומים מבקשים למצות את זכויותיהם ואת האינטרסים שלהם גם באמצעות תביעות, וכי גובה הפיצויים שבית משפט עשוי לפסוק לטובת מי שנפגע עקב טעות או רשלנות עשוי להגיע למאות אלפי שקלים ואף מעבר לכך – ועל כן מומלץ לרכוש ביטוח אחריות מקצועית. במיוחד אם אתה בעל עסק ויש לך ביטוח לעסקים, מומלץ לבדוק אם זה כלול. המלצה נוספת היא להיעזר בסוכנים המיומנים של גבהים כדי לבחור את הפוליסה האידיאלית בהתאם לצרכים שלכם.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן