מה זה ביטוח משכנתא

כל מי שמעוניין לקנות דירה (או נכס אחר) ומבקש לשם כך הון כספי משמעותי מהבנק מגלה שהוא נדרש לבצע ביטוח משכנתא, ובאופן טבעי צצה השאלה מה זה ביטוח משכנתא. למעשה מדובר בשני ביטוחים הכרחיים, האחד של המבנה שעבורו נדרשת ההלוואה ארוכת הטווח והשני של חיי נוטל המשכנתא.

ביטוח מבנה למשכנתא הכרחי משום שהנכס מהווה מבחינת הבנק עירבון להחזר ההלוואה ולמעשה שייך לו כך שאם מסיבה כזו או אחרת ההחזרים לא משולמים בזמן הוא רשאי לממש את הדירה ובדרך זו להחזיר לו את כספו. פוליסת ביטוח מבנה למשכנתא כוללת כיסוי לכל המקרים האפשריים של נזק לתשתית הפיזית כולל רעידות אדמה, הצפות, פגעי מזג אוויר, מעשי זדון, שריפות ועוד. חשוב להדגיש שלא ניתן לוותר על חלק מהכיסויים כדי להוזיל את עלות הביטוח. כמו כן כדאי לדעת שביטוח זה לא מכסה את תכולת הדירה – אם למשל הצפה קשה תגרום נזק גם לקירות וגם לרהיטים, הבנק יפוצה על-ידי חברת הביטוח בגין הנזק לקירות אבל אתם לא תפוצו בגין הנזק לרהיטים, אלא אם כן תרכשו בנפרד ביטוח תכולת דירה. נטילת משכנתא הוא צעד משמעותי בחייהם של מרבית האנשים, בין אם רוצים לקנות נכס, להשקיע או לפתוח עסק, המשכנתא היא כלי מצויין לקבלת מימון לסכום משמעותי במהירות. אך ההשלכות שמגיעות עם אי תשלום עלולות להיות גבוהות במיוחד – לכן התייעצות עם איש מקצוע אשר סיים קורס ייעוץ משכנתאות תעזור לכם להשיג את התנאים הטובים ביותר עבורכם.

סוכן פנסיה

ביטוח חיים למשכנתא מבטיח לבנק שגם אם בעל המשכנתא ילך לעולמו בטרם החזיר את כל ההלוואה, הוא יוכל להשתמש בכספי הביטוח כהחזר. עלות מרכיב זה של ביטוח משכנתא נקבעת בהתאם לגובה המשכנתא ולמשך תקופת ההחזר, וגם לפי הנתונים של מקבל ההלוואה (גיל, מצב בריאותי ועוד). אם אתם מעוניינים בלקיחת שמכנתא, פנו לסוכן ביטוח מנוסה שיתן לכם הצעת מחיר לביטוח משכנתא.

עוד חשוב לציין שאמנם מדובר בביטוחי חובה – בלעדיהם לא תוכלו כאמור לקבל משכנתא – אולם הבחירה באיזו חברה לבטח את חייכם ואת המבנה היא שלכם. מומלץ לבצע השוואה בין מספר אופציות, רצוי בעזרת איש מקצוע מיומן ואובייקטיבי. הסוכנים של גבהים אמונים על מתן שירות אישי ומסור שכולל הסברים מפורטים ומאירי עיניים לגבי כל פוליסה וכל סעיף בה, כך שתוכלו ליהנות מביטוח המשכנתא האופטימלי עבורכם.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן