מה זה ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות מכסה את המבוטח מפני הנזקים הכלכליים שעלולים להיגרם לו עקב תאונה. הגדרת תאונה לצורך ביטוח זה היא אירוע פתאומי, חד-פעמי וכזה שלא ניתן היה לצפות אותו מראש – והמצבים שמכוסים הם נכות, אובדן כושר עבודה, אשפוז, שברים, כוויות ועוד מקרה שבו חברת הביטוח משלמת את סכום הביטוח הוא אם המבוטח הופך לסיעודי.

מאחר שבכל סעיף ישנן מספר אפשרויות, חשוב לבחון היטב כל פוליסת ביטוח תאונות אישיות שמוצעת לכם, ורצוי לעשות זאת בעזרתו של סוכן ביטוח בעל ניסיון רב בתחום ספציפי זה. לגבי נכות, ישנם ביטוחים שמשלמים למבוטח רק אם הנכות היא לצמיתות ובמקרים אחרים התשלום מתבצע גם אם ישנה נכות זמנית. הבדל נוסף עשוי להיות חישוב הסכום שיועבר למבוטח כדי לעזור לו להתמודד עם תוצאות התאונה: ישנן פוליסות שבהן בפוליסה מוגדר סכום מסוים והתשלום בפועל הוא סכום זה כפול שיעור הנכות (כלומר כמה אחוזי נכות נקבעו למבוטח), וישנן פוליסות מפורטות יותר שבהן הסכום נקבע בהתאם לאיבר שנפגע ולא רק לאחוזי הנכות. כאשר מתעניינים בביטוח תאונות אישיות השוואת מחירים בין פוליסות זהו דבר הכרחי.

סוכן ביטוח אלמנטרי

גם באשר למצבי אובדן כושר עבודה עשויים להיות הבדלים משמעותיים. בפרט ישנה הבחנה בין ביטוחים שמכסים רק אובדן כושר עבודה כללי לבין ביטוחים שמכסים גם אובדן כושר עבודה בעיסוק הנוכחי של המבוטח. עוד פרמטר חשוב הוא רף המינימום – ישנן פוליסות שבמסגרתן מקבלים המבוטחים פיצוי גם על אובדן של 25% מכושר העבודה ואילו באחרות רק מי שנקבעו לו 75% אובדן כושר עבודה יוכל לקבל מחברת הביטוח את הסכום הרלוונטי.

דגש חשוב נוסף בבחירת ביטוח תאונות אישיות הוא בדיקת ההחרגות, כלומר כל אותם מקרים שחברת הביטוח מגדירה מראש כלא רלוונטיים, ובהם למשל פעילויות ספורט אתגרי, פעילות צבאית ועוד. אם עולה בראשכם השאלה ביטוח תאונות אישיות האם כדאי? דעו כי בכל מקרה מומלץ כאמור לפנות לסוכן ביטוח – הסוכנים של גבהים הם בעלי בקיאות מקצועית מעמיקה ותודעת שירות גבוהה, כך שבעזרתם תוכלו להגיע לכיסוי המיטבי במחיר המשתלם ביותר.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן