עלות ביטוח אובדן כושר עבודה

עבור רובנו, מקור ההכנסה העיקרי הוא עבודה. כשאדם נפגע חלילה בתאונה ולא מסוגל יותר לפרנס את עצמו ואת משפחתו, או מאבד את היכולות הנדרשות לביצוע עבודה עקב מחלה, התוצאה עלולה להיות נזק כספי עצום. כדי לקבל מושג, השכר החציוני בישראל הוא כ-8,500 ש"ח, ובהתאם 10 שנות עבודה ברמת שכר זו שוות למעלה ממיליון ש"ח!

על-מנת שלא להיקלע למצב כלכלי בעייתי, שיוסיף מן הסתם קושי על המצוקה הפיזית בשל המחלה או התאונה, מומלץ לכל אדם לבטח את עצמו בדיוק למקרים אלה. הביטוח המתאים הוא אובדן כושר עבודה, ובאופן טבעי עלות הפוליסה היא שיקול משמעותי בבחירה. בהקשר זה כדאי לדעת שב-2017 נערכה רפורמה מקיפה בתחום הביטוח הספציפי הזה: מטרת השינויים הייתה להבטיח אחידות מבחינת היקפי הכיסוי של כל הפוליסות, ולהגביר את מידת השקיפות – כך שתוכלו לדעת בדיוק מהם המצבים שבהם תפוצו, ומה יהיה גובה הפיצוי. יחד עם זאת בעקבות הרפורמה הועלו מחירי הפוליסות החדשות.

הגורם העיקרי שמשפיע על עלות ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ההרחבות השונות שתבחרו להוסיף לכיסוי הבסיסי. קחו בחשבון שהרחבות אלה עשויות להיות קריטיות אם חלילה תגיעו למצב של חוסר יכולת למצוא תעסוקה הולמת, כך שגם אם תשלמו בהווה סכום גבוה יותר, בעתיד זו עשויה להתגלות כבחירה חכמה.

סוכן ביטוח מומלץ

בין ההרחבות שכדאי להכיר: נכות חלקית (קבלת פיצוי גם במקרים של אובדן כושר עבודה בשיעור של 25-74% ולא רק 75% ומעלה), הרחבה עיסוקית (קבלת פיצוי גם אם המבוטח יכול לעבוד, אבל לא בתחום העיסוק הספציפי שלו), הרחבה למקרי שיקום / סיעוד, ועוד.

המלצה כללית היא הסתייעות בשירותיו של סוכן ביטוח בעל ניסיון רב בתחום הספציפי של ביטוחי אובדן כושר עבודה. ישנן סוכניות ביטוח גדולות שדרכן ניתן להגיע לסוכנים אמינים ומיומנים. סוכן מיומן של סוכנות גבהים יוודא עבורכם שאין לכם מספר ביטוחים שכאלה – זוהי כפילות מיותרת לחלוטין שכן בניגוד לביטוחים אחרים, במקרים של אובדן כושר עבודה סכום הפיצוי מוגבל על סמך השכר שלכם לפני שהתרחש האירוע הביטוחי. בנוסף למניעת תשלומים מיותרים, סוכן הביטוח גם יעזור לכם להבין מהם הצרכים הספציפיים שלכם ואיך להבטיח כיסוי אופטימלי שלהם.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן