פוליסת חיסכון מה זה

 שוק ההון שהולך ומשתכלל כל העת מציע לנו מגוון רחב מאוד של אפשרויות השקעה – פוליסת חיסכון היא עוד אופציה שבהחלט כדאי להכיר.

מי שמציע את פוליסות החיסכון הן חברות הביטוח. המאפיינים העיקריים של מוצר זה הם אפשרות להפקיד כל סכום, נזילות מלאה (כלומר אתם יכולים לפדות את החיסכון שלכם בכל רגע שתרצו), דמי ניהול נמוכים יחסית (ובעיקר אם תתמקחו) ועוד מאפיין שמהווה יתרון משמעותי הוא שאתם לא נדרשים לשלם מס אם אתם עוברים ממסלול אחד לשני (בניגוד להשקעה בקרן נאמנות למשל, שם מעבר שכזה כרוך בתשלום מס על הרווחים – עבור פוליסת חיסכון המיסוי מופעל רק כשאתם באמת מממשים את ההשקעה). אם אתם מעניינים לחסוך לילדים שלכם, ניתן לפתוח חשבון חיסכון לילדים.

בחירת סוכן פנסיוני
בחירת סוכן פנסיוני

בהשוואה לפיקדונות שמציעים הבנקים, פוליסת חיסכון מניבה תשואות גבוהות יותר, כך שהכסף שאתם משקיעים בה לא נשחק אלא מהווה מקור לרווחים. אמנם ישנן פחות פוליסות חיסכון מקרנות נאמנות, אבל גם כך יש מגוון מסלולים כך שכל אחד וכל אחת יכולים למצוא פוליסה ברמת הסיכון הרצויה מבחינתם. האפשרויות העיקריות הן מסלול אג"חי, מסלול שקלי, מסלול מט"חי, מסלול צמוד מדד ומסלול מניות. מאחר שדמי הניהול הם עד 2% – כאמור מומלץ להתמקח – פוליסות החיסכון, שמפוקחות על-ידי משרד האוצר (וליתר דיוק רשות שוק ההון החיסכון והביטוח במשרד), מהוות אופציה משתלמת.

חשוב להדגיש כי לא מדובר במוצר חיסכון לטווח הארוך כמו קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים, אלא בחיסכון לטווח הקצר ובעיקר הבינוני. התחום החל לצבור תאוצה בשנים האחרונות בעקבות הרפורמה בשוק ההון, וכדי לבחור באופן מושכל מבין שלל המסלולים של חברות הביטוח השונות מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח מנוסה – הסוכנים של גבהים ישמחו לעזור לכם למפות במדויק את הצרכים שלכם, ובהתאם למצוא את פוליסת החיסכון האידיאלית עבורכם.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן