ביטוח פנסיוני חובה

לכל אחד מאיתנו אחריות להבטיח לעצמו הכנסות כספיות גם בגיל מבוגר, כשכבר לא יוכל לפרנס את עצמו. למרות זאת, בעיקר בגלל העובדה שחלק בלתי מבוטל מבני האדם מתעלם מהעובדה שאף אחד לא יכול לעבוד לנצח, ובוודאי שלא לשמר את רמת ההכנסה הנוכחית שלו, ישנו גם ביטוח פנסיוני חובה. חובת פנסיה לשכירים נהוגה מאז 2008 – עד אז חלק מהשכירים נהנו מפנסיה בזכות הסכמי עבודה קיבוציים אבל היו גם כאלה שלא – והחל מ-2017 ישנה גם פנסיה חובה לעצמאים.

החוקים הנ"ל קובעים גם את סכומי המינימום שיש להעביר לחיסכון הפנסיוני: אצל השכירים מדובר על 18.5% מהמשכורת, כשמתוך זה המבוטח משלם 6% ואילו המעסיק מפריש עוד 12.5% (חלקם עבור רכיב התגמולים וחלקם כרכיב פיצויים שמשולמים במקרה של פיטורין). אצל העצמאים ישנן 3 רמות הכנסה ולכל אחת מהן שיעור הפרשה אחר: על כל הכנסה עד ל-5,000 ש"ח (בחודש) מופרשים 4.45%, על ההכנסה שבין 5,000 ל-10,000 ש"ח מופרשים 12.55% ועל כל ההכנסות שמעל לרף הזה אין חובה להפריש, אבל עצמאי שירצה בכך יוכל להגדיל את ההפרשה ואף לזכות בהטבות מס שונות (חשוב לציין שהרף התחתון והעליון אינם קבועים, אלא מהווים למעשה את השכר הממוצע במשק ואת מחצית השכר הממוצע במשק).

סוכן ביטוח עצמאי

לכל מבוטח זכות לבחור בעצמו היכן יפקיד את הסכומים שנועדו להבטיח את עתידו. האפשרויות העומדות בפנינו הן קופות גמל, ביטוחי מנהלים ובעיקר קרנות פנסיה. הבחירה מבין כל שלל האופציות אינה פשוטה, ויש לקחת בחשבון פרמטרים רבים. ביניהם: דמי הניהול שנגבים על כל הפקדה ועל הסכום המצטבר, ביצועי הקרן או ביטוח המנהלים בעבר (כאינדיקציה סבירה לעתיד), מידת הסיכון שטמונה בהרכב ההשקעות של כל מוצר פנסיוני, סוג הביטוח הפנסיוני (ניתן לצרף לחיסכון גם רכיב של ביטוח למקרי מוות ו/או אובדן כושר עבודה) ועוד. מומלץ להיעזר בסוכן פנסיוני מומלץ בתחום במיוחד אם יש המלצות על סוכן הביטוח הזה כמו הסוכנים בסוכנות הביטוח "גבהים".

על-מנת לנצל באופן המיטבי את ההכנסות בהווה לטובת עתיד טוב יותר, מומלץ להסתייע בשירותיו של סוכן ביטוח פנסיוני מיומן ומהימן. הסוכנים של גבהים צברו ניסיון רב בהשבחת תיקי פנסיה, הן לשכירים והן לעצמאים, ויכולים לעזור גם לכם לא לשלם יותר מדי בהווה – וליהנות משקט נפשי אמיתי בזכות הידיעה שגם העתיד שלכם מובטח

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן