ביטוח תאונות אישיות שברים

ביטוח תאונות אישיות מעניק כיסוי למצבים שבהם עקב תאונה – כלומר אירוע חד-פעמי שאין דרך לצפות אותו מראש – נגרם לאדם נזק פיזי מהותי. באופן טבעי אחד המצבים שבהם ניתן להפעיל את הפוליסה הוא שבר באיבר כזה או אחר, שהרי מדובר באחת הפציעות היותר נפוצות. על-מנת שאם חלילה תיפגעו בתאונה ותסבלו משבר אכן תקבלו את הסכום המגיע לכם, כך שלפחות ההתמודדות הכלכלית תהיה קלה יותר, חשוב מאוד לבחור נכון ביטוח תאונות אישיות. הבסיס לכך הוא קריאה בתשומת לב של כל סעיפי הפוליסה או הסתייעות בסוכן ביטוח בעל ניסיון בתחום ספציפי זה. רוב האנשים לא יודעים מה זה ביטוח תאונות אישיות ומה הוא נותן, לכן מומלץ להיעזר בסוכן.

סוכן ביטוח עצמאי

במקרה של שבר, הפיצוי שמקבל המבוטח נקבע בהתאם לשני פרמטרים: סכום הביטוח ומיקום השבר. כל פוליסת ביטוח תאונות אישיות מגדירה לכל איבר בגוף שיעור מסוים (באחוזים), ובמקרה שבו מופעל הביטוח הפיצוי הוא בגובה סכום הביטוח כפול השיעור שהוגדר לאותו איבר. כך למשל אם הפוליסה מציינת ששבר ברגל "שווה" 35% וסכום הביטוח הוא 200,000 ש"ח המבוטח יקבל מחברת הביטוח 70,000 ש"ח (35% מתוך 200,000). אם סכום הביטוח הוא 120,000 ש"ח, השבר הוא בכף היד ובפוליסה רשום ששבר בכף יד מזכה ב-10%, הפיצוי יהיה בגובה 12,000 ש"ח (10% מ-120,000).

באופן טבעי לשברים פשוטים יחסית – אף, אצבע, עצם הזנב, כף יד – שיעור הפגיעה ובהתאם גובה הפיצוי נמוכים יחסית, וככל שהשבר מורכב יותר ופוגע במידה משמעותית יותר בחיי המבוטח עולה השיעור. בין השברים שעבורם הפיצוי גבוה – גולגולת, אגן, חוליה (עם פגיעה עצבית או בלעדיה), צלעות, עצם הבריח והכתף.

אם השבר הוביל לאשפוז ביטוח תאונות אישיות עשוי להוביל לקבלת סכום נוסף. במרבית הפוליסות מוגדרת תקופת המתנה – למשל 2 ימי האשפוז הראשונים שעבורם המבוטח לא זכאי לפיצוי – ולאחריה ישולם סכום כסף קבוע עבור כל יום אשפוז. כיסויים חשובים נוספים בביטוח זה הם למצבי נכות, אובדן כושר עבודה וסיעוד (כשהמבוטח הופך חלילה לסיעודי). לסוכנים של גבהים מומחיות בביטוחי תאונות אישיות ומחויבות מלאה לכל לקוח ולקוח, כך שאם תסתייעו בהם מובטחת לכם פוליסה שתואמת בדיוק את הצרכים שלכם ובמחיר הנמוך ביותר האפשרי. אחרי כל זה אתם עדיין שואלים ביטוח תאונות אישיות האם כדאי? צור קשר עם אחד הסוכנים שלנו לעזרה.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן