האם חובה לעשות ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים למשכנתא הוא חובה – והסיבה לכך פשוטה: אם אדם שקיבל מבנק כזה או אחר סכום כסף גבוה לצורך רכישת נכס, הולך לעולמו בטרם השלים את ההחזרים, ישנו סיכון של ממש לגבי קבלת שאר התשלומים בהתאם לפריסת המשכנתא. גם כשעל ההלוואה חתומים שני בני זוג, הרי שכשאחד מהם נפטר ההכנסות של המשפחה עלולות לקטון, ובהתאם ייווצר קושי לעמוד בהתחייבות לבנק. ביטוח החיים מספק לבנק שקט נפשי, ובעצם את היכולת להעניק הלוואה לטווח ארוך במיוחד שעשוי להגיע גם ל-25-30 שנים: גם אם מקבל המשכנתא נפטר, כל מה שהבנק צריך לעשות הוא לפנות אל חברת הביטוח ולהפעיל את ביטוח החיים וכך לקבל את יתרת כספו.

בנוסף לבנק, שמוגדר כ"מוטב בלתי חוזר" ובהתאם נהנה כמובן מעדיפות בקבלת הכסף, רשומים בביטוח חיים זה מוטבים נוספים – הבנק יקבל מחברת הביטוח את יתרת המשכנתא, ואת ההפרש בין היתרה לבין סכום הביטוח יקבלו המוטבים האחרים. שווה לזכור שמעבר למשכנתא במקרים רבים אדם שנפטר לא משאיר אחריו ממון או נכס לקרוביו ולכן שווה מאוד לעשות ביטוח חיים שידאג לכך שיקריכם תמיד יהיו בטוחים.

סוכן ביטוח חיים

הפרמיה של ביטוחי חיים למשכנתא נקבעת לפי שני סוגי פרמטרים – אלה שקשורים להלוואה ואלה שקשורים ללווה. בפרט משפיעים על המחיר שתשלמו מדי חודש הגיל שלכם, המצב הבריאותי (כולל שאלות כמו האם אתם מעשנים) והעיסוק שלכם, וכן משך תקופת ההחזרים וגובה המשכנתא. על מנת למצוא את הביטוח הנכון עברוכם תוכלו להיעזר בסוכן ביטוח חיים.

עוד כדאי לדעת שלעתים כדאי להמיר פוליסת ביטוח חיים למשכנתא קיימת באחת חדשה כדי לצמצם את התשלום החודשי. הדבר כדאי כשיתרת המשכנתא הפכה נמוכה במידה משמעותית, אם כי מצד שני יש לקחת בחשבון את גיל הלווה, שמן הסתם הפך למבוגר יותר, דבר שעלול לייקר את הביטוח. בכל מקרה – גם של רכישת פוליסה חדשה וגם של החלפת ביטוח קיים – מומלץ להיעזר בשירותיו של סוכן ביטוח מומלץ ועתיר ניסיון לגבי ביטוחים ספציפיים אלה. בסוכנות גבהים תמצאו אנשי מקצוע מיומנים מאוד ובפרט כאלה שיודעים להסביר לכל לקוח בדיוק על מה הוא משלם וכמה – ובדרך זו להגיע לביטוח החיים המשתלם ביותר מבחינתכם.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן