הצעת מחיר ביטוח דירה

כשמקבלים הצעת מחיר לביטוח דירה, או ליתר דיוק מספר הצעות מחיר שהרי תמיד כדאי להשוות בין כמה אפשרויות, ישנם מספר דגשים שחשוב לבחון בנוסף למחיר עצמו. דגש ראשון הוא גובה ההשתתפות העצמית – בביטוחי דירות ישנן מספר רמות של השתתפות עצמית בהתאם לסוג הנזק (נזק לתכולת הדירה, למבנה עצמו, נזק כתוצאה מרעידת אדמה ועוד), ובאופן טבעי ככל שהן גבוהות יותר כך אתם לוקחים על עצמכם סיכון רב יותר.

החלפת סוכן ביטוח

דגש שני הוא היקף הכיסוי, כלומר ההרחבות וההחרגות שנכללות בפוליסה. ראשית ישנה בחירה לגבי הבסיס של הביטוח – ישנם ביטוחי דירות שרלוונטיים רק לגבי התכולה (רהיטים, מכשירי חשמל וכו'), ישנם ביטוחים שמכסים נזקים למבנה (כלומר לכל המרכיבים הקבועים בנכס) וישנם ביטוחים משולבים. הרחבה אפשרית, ומקובלת, היא למצבים שבהם הנזק למבנה לא מאפשר יותר מגורים בו. בפוליסה רגילה הכיסוי הוא רק לפי ערך הבנייה, ואילו ערך הקרקע לא נכלל בחישוב הפיצוי שתקבלו, כך שאם תצטרכו לרכוש נכס חדש לא תוכלו לעשות זאת על בסיס הכסף שיתקבל מחברת הביטוח – כדי שכן תוכלו לעשות זאת נדרשת ההרחבה הנ"ל.

הרחבה אפשרית אחרת נקראת חבות מעבידים, והיא מכסה נזקים גופניים שעלולים להיגרם לעובדי משק הבית. במקביל חשוב לבחון היטב מהן ההחרגות בפוליסה – למשל האם המבנה ותכולתו מכוסים בפני נזקי מים, במקרים של רעידות אדמה ועוד. כאשר מתעניינים בביטוח דירה השוואת מחירים היא דבר הכרחי.

עוד סעיף שעשוי להיכלל בהצעת מחיר לביטוח הדירה הוא שירותים שונים. בפרט נפוצה האופציה של שרברב – כלומר הפוליסה מכסה גם את התשלום לאיש מקצוע זה אם נוצר צורך בשירותיו (ישנם ביטוחים שמקנים חופש בחירה מלא למבוטח וישנם ביטוחים שבהם הבחירה היא מתוך רשימת שרברבים).

כמו כן כדאי לדעת שאמצעי המיגון בדירה משפיעים גם הם על הצעת המחיר, וכמובן ששווי התכולה נלקח גם הוא בחשבון. מומלץ לבחון את הצעות המחיר שקיבלתם בעזרת סוכן ביטוח מנוסה – אנשי המקצוע של סוכנות "גבהים" הם בעלי בקיאות רבה בתחום ביטוחי הדירות ויכולים להבטיח לכם (וגם לקיים, כמובן) הגעה לפוליסה הטובה ביותר על סמך הצרכים הספציפיים שלכם.

    השאירו מס' טלפון ונחזור אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן